پیش‌بینی اشتغال 2000 نفر با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد

استاندار اصفهان گفت: پیش‌بینی شده است که با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد ۲ هزار نفر از پاک‌شدگان یا خانواده‌های آن‌ها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

استاندار اصفهان گفت: پیش‌بینی شده است که با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد ۲ هزار نفر از پاک‌شدگان یا خانواده‌های آن‌ها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تأکید بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی مباحث مربوط به مواد مخدر و داروهای کدئین دار به حجاج بیت‌الله الحرام در حج تمتع امسال، اظهار داشت: با توجه به اینکه عربستان به دنبال بزرگنمایی است نباید کمترین بهانه‌ای به آن‌ها داده شود و لازم است که اطلاع‌رسانی و تذکرات لازم به روسای کاروان‌ها و حجاج داده شود و فرمانداران نیز در این خصوص اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل اجرایی صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد، اظهار داشت: اصلی‌ترین راهبرد کنونی ستاد مبنی بر اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر و به منظور استفاده حداکثری از مشارکت اقشار مختلف بهره‌برداری از پتانسیل‌های کارآفرینی در جهت کاهش آثار اعتیاد و ارتقای حمایت‌های اجتماعی در جامعه، این دستورالعمل ابلاغ شده است.

استاندار اصفهان ایجاد فرصت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی، صیانت از خانواده، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبودیافتگان و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولیدکنندگان در زمینه اشتغال بهبودیافتگان را از اهداف این طرح برشمرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که در این طرح 2 هزار نفر از پاک‌شدگان یا خانواده‌های آن‌ها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

زرگرپور در ادامه با اشاره به اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، اظهار داشت: طرح کرامت از مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر است که با توجه به سیاست دولتی مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این طرح به خوبی در حال اجرا است، افزود: با اجرای این طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

وی میزان کشفیات استان در چهارماهه ابتدای سال را 9 هزار 250 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

استاندار اصفهان همچنین به مراکز ماده 16 اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی استان از ابتدای تیرماه مدیریت اجرایی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر بر اساس تفاهم‌نامه کشوری به اداره کل بهزیستی واگذار شده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار