در گفتگوهای نشست تصویب پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس تأکید شد

فرهنگ‌ها در آسیا به هم نزدیک است

رئیس شورای بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، در آخرین جلسه رسمی برای تصویب پیش‌نویس بیانیه پایانی اجلاس با حضور نمایندگان آسیایی، اظهار کرد: تلاش شد تا بین کشورهای عضو ACD انتقال دانش انجام شود، در اتحادیه آسیا کشورهای غنی حضور دارند که از نظر فنّاوری پیشرو هستند؛ اما گاهی برخی کشورها از سرعت رشد مناسبی برخوردار نیستند، براین‌اساس در جلسه فناوری به این نتیجه رسیدیم که تجربیات را در کنار هم بگذاریم تا کشورهایی که سرعت کمتری در زمینه پیشرفت دارند، بتوانند دانش خود را افزایش دهند.

فرهنگ‌ها در آسیا به هم نزدیک است

 به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی اجلاس، محمدرضا گل‌احمد با اشاره به برگزاری میزگرد حوزه گردشگری که در حاشیه دومین اجلاس برگزار شد، افزود: همان‌طور که می‌دانید، آسیا بهترین پتانسیل گردشگری را دارد. قطعاً گردشگری باتوجه‌به مزایایی که دارد برای همه افراد مفید خواهد بود و می‌توان از مزیت‌های اقتصادی آن بهره برد. امیدواریم این اجلاس برای بهره‌گیری کشورها و سرعت رشد در آسیا شروع خوبی بوده باشد.

 رئیس شورای بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان، با بیان اینکه فرهنگ‌ها در آسیا به هم نزدیک است، گفت: یک‌سری کشورها، سرمایه‌ها، دانش‌ها و تجربیات بسیار خوبی دارند و می‌توانند باهم مشترک کنند تا قدرت منطقه‌ای به دست بیاورند. در اتاق بازرگانی اطلاعات تجاری و بازرگانی وجود دارد، اما الزامی است کشورهایی که در اینجا حضور دارد اطلاعات خودشان را با تورلیدرها به اشتراک بگذارند.

 او با تأکید بر اینکه امیدواریم رویدادهایی که برگزار می‌کنیم به بهترین شکل پیش برود، تصریح کرد: همواره هدف ما این بوده که تجربیات خودمان را با دیگران به اشتراک بگذاریم و تعاملات را افزایش دهیم، امیدواریم با اقدامات دبیرکل در آینده شاهد هیچ جنگی بین دولت‌ها وجود نداشته باشد و همه در بهترین موقعیت رفاهی و اجتماعی به سر ببرند.

 گل‌احمد خاطرنشان کرد: ما در خانه‌ای قرار داریم که هرچه قوی‌تر باشد، امنیت بیشتری خواهیم داشت. متأسفانه امروزه کشورهای منطقه باتوجه‌به منابعی که داریم نتوانسته‌ایم از یکی از کشورها مثل فلسطین دفاع کنیم، موضوع فلسطین مرتبط با همه کشورهای منطقه آسیا است، همچنین از حضور نماینده این کشور در این اجلاس باتوجه‌به شرایط موجود در کشورش تشکر می‌کنیم.

 - در ابعاد فرهنگ و گردشگری برنامه داریم

 پورنچای دانویواتانا دبیر مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD نیز در ادامه با بیان اینکه، به‌زودی قرار است کشور ایران میزبان یک رویداد گردشگری باشد، گفت: امیدواریم در این حوزه اطلاعات خیلی خوبی به همه اعضا برسد تا بتوانیم برای برگزاری یک جلسه بسیار خوب دیگر اقدام کنیم. در حال حاضر بر اساس سرفصل‌هایی که در ACD وجود دارد، انواع و اقسام گردشگری بیان شده و بر اساس آن می‌توان کارهای راهبردی روبه‌جلویی را انجام دهیم.

 او بیان کرد: ما در بعد فرهنگ و گردشگری برنامه‌ای در دست داریم که امیدواریم بتوانیم آن را به‌خوبی ارائه دهیم، در این مسیر رئیس اتاق بازرگانی ایران با مدیریتی که دارد باید راه را در این مسیر هموار کند، این موضوع به کشورهای عضو ACD در خصوص همکاری‌های مشترک گردشگری و بهبود کل شرایط کمک خواهد کرد.

 - پاکستان برای برگزاری سومین اجلاس ACD آماده است

 اسفندیار خان رئیس شورای تجاری پاکستان نیز با بیان اینکه از اتاق اصفهان بازرگانی اصفهان بابت میزبانی و مهمان‌پذیری شایسته‌ای که همیشه انجام می‌دهند تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: اتاق بازرگانی پاکستان برای برگزاری سومین اجلاس ACD آماده است و امیدوارم به‌زودی این اتفاق رقم بخورد.

 وی اضافه کرد: اگر بتوانیم بستر آنلاینی مانند یک وبگاه برقرار کنیم که تمام عرضه‌کنندگان از کشورهای مختلف در آن جا عضو و حضور فعال داشته باشند، اتفاق بزرگی را رقم خواهیم زد، در آنجا اگر کسی چیزی می‌خواهند به‌صورت مستقیم عرضه می‌کند و خریداران آن را خریداری می‌کنند. همچنین باید سیستمی تشکیل شود که این عرضه‌کنندگان و خریداران را اعتبارسنجی کند، این نشست‌ها باید تجارت را گسترش دهند.

 - از نمایندگان ۲۲ کشور میزبانی کردیم

 همچنین امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در ادامه با بیان اینکه در این دو روز توانستیم از نمایندگان ۲۲ کشور میزبانی کنیم، اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم اجلاسی با این سطح کیفیت برگزار کنیم و امیدواریم پس از این اجلاس همکاری‌ها و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 حمزه نماینده کشور مالزی در این نشست معتقد بود اتاق بازرگانی اصفهان محور و نقشه راه ACD را به‌خوبی ترسیم نموده است.

 

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار