دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تشریح کرد

رشد صادرات و توسعه اقتصادی اصفهان با برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و دبیر اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان در مورد نتایج برگزاری مؤثر این رویداد بین‌المللی گفت: اتاق برای تأثیرگذاری در دیپلماسی تجاری و توسعه اقتصادی استان اصفهان با رویکرد رشد صادرات، اجلاس را تبدیل به فرصتی برای فعالان اقتصادی، اعضای اتاق، استان اصفهان و کشور کرد تا در راستای توسعه صادرات قدم برداشته شود و در گام‌های بعدی با رونق گردشگری در راستای بهترشدن شرایط قدم بردارد.

رشد صادرات و توسعه اقتصادی اصفهان با برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی و ارتباطات اجلاس اتاق‌های بازرگانی، حمیدرضا امیدان اظهار کرد: در حاشیه این اجلاس تلاش شد جاذبه‌های گردشگری اصفهان را به طور مفصل با برنامه قبلی با زمان‌بندی دقیق در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهیم. او اضافه کرد: نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی و تولیدی اصفهان نیز در حاشیه این اجلاس برگزار شد.

دبیر اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با بیان اینکه ارائه خدمات متمایز و رونمایی از آنها هم به صورت ویژه جزو برنامه‌های اتاق بازرگانی اصفهان بوده است گفت: همراستا با سیاست‌های هیئت نمایندگان اتاق دهم و برای نخستین‌بار در کشور سایتی برای فعالیت‌های اتاق در خدمت به اعضا رونمایی خواهیم کرد و همه فعالیت‌ها و خدماتی که اعضا از آن انتظار دارند در این سایت به طور برخط قابل‌رصد است و برای هر عضو اتاق یک پروفایل تعریف می‌شود.

امیدان در مورد همراهی و مشارکت نهادها در برگزاری این اجلاس توضیح داد: استانداری اصفهان، اتاق بازرگانی ایران و وزارت امور خارجه در دفتر نمایندگی استان اصفهان و وزارتخانه در این اجلاس مشارکت ویژه داشتند.

او ادامه داد: از مجموع ۳۵ کشور عضو ACD که جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای آن است 22 کشور در سطوح گوناگون در اجلاس مشارکت داشتند.

در ادامه امیدان به فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط اتاق بازرگانی اصفهان برای برگزاری این اجلاس اشاره و عنوان کرد: در مجموع ۲۹ جلسه کمیته اجرایی به صورت منظم متشکل از عوامل اجرایی و رؤسای کمیته‌ها برگزار شد، شورای سیاست‌گذاری متشکل از اعضای هیئت نمایندگان اتاق و دستگاه‌های مرتبط هم به طور منظم در طول ۵ ماه گذشته جلساتی را برگزار کردند.

دبیر اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بر ضرورت برگزاری چنین اجلاسی و نقش تأثیرگذار آن در ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اصفهان در بعد ملی و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: به طور مشخص این اجلاس از یک منظر زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های دیپلماسی شده و از طریق ارتباط بین ۳۵ اتاق بازرگانی عضو در آسیا دادوستد تجاری را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر بر موضوع سرمایه‌گذاری که یکی از محورهای اصلی اجلاس بود با سایت اختصاصی که توسط اتاق اصفهان راه‌اندازی شد فرصت‌های سرمایه‌گذاری به طرف‌های تجاری خارجی معرفی شد و آنها می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را ارائه دهند.

امیدان نقش اجلاس اتاق‌های بازرگانی در ابعاد گوناگون روابط کشورهای عضو را اثرگذار دانست و عنوان کرد: حتماً در شرایطی که همه ما می‌دانیم که ارتباطات تجاری نیازمند ارتباطات گسترده دیپلماتیک است چنین اجلاسی زمینه‌ساز مراودات بیشتر و تبادل ایده و اجرایی شدن آن‌ها می‌شود.

 

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار