کسب رتبه برتر سوادآموزی کشور توسط اصفهان

به گفته معاون سوادآموزی استان اصفهان با همت و تلاش مدیران آموزش‌وپرورش سراسر استان در دو سال اخیر استان اصفهان در سطح کشور رتبه برتر را به دست آورده است.

گروه رویداد: بهمن امید قائمی در جلسه قطب سوادآموزی مناطق غرب استان اصفهان در فریدون‌شهر با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلیمانی و قدردانی از اقدام به‌جای سپاه پاسداران در پاسخ به آمریکایی‌ها، اظهار داشت: سردار سلیمانی همت والا، صداقت، تلاش و تعهد و خدمت به وطن داشت و مسئولان باید این شهید والامقام را اسوه و الگوی کار خود قرار دهند. معاون سوادآموزی استان اصفهان گفت: با کار و تلاش و خدمت به کشور باید دین خود را به شهدای مدافع وطن ادا کنیم و این کمترین توقع سردار سلیمانی نسبت به مسئولان و مردم است. او تصریح کرد: به دلیل پراکندگی روستاها و محرومیت‌های موجود در مناطق غرب استان کار سوادآموزی به‌سختی انجام می‌شود و از طرفی کار کردن توان مضاعف می‌خواهد که خوشبختانه در دوره‌های مختلف سوادآموزی شاهد موفقیت‌های روزافزونی هستیم. امید قائمی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سوادآموزی در ظاهر مشخص نیست اما فعالیت تمام حوزه‌های آموزش‌وپرورش را در خود جای داده است. معاون سوادآموزی استان اصفهان اذعان داشت: در استان اصفهان صدها نفر از طریق نهضت سوادآموزی باسواد شدند و به مدارج علمی بالایی رسیدند و امروز یا کارآفرین یا مربی و یا کارمند ادارات شده‌اند. او تصریح کرد: اگر به فعالیت‌های کشورهای توسعه‌یافته نگاه شود می‌بینیم که یادگیری الزامی و مادام‌العمر شده است و شهرداری‌ها موظف به برگزاری کلاس و برنامه آموزشی در هر هفته شده‌اند و مردم نیز الزامأ باید در این برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی حضور داشته باشند. امید قائمی خاطرنشان کرد: با همت و تلاش مدیران آموزش‌وپرورش سراسر استان در دو سال گذشته استان اصفهان در سطح کشور رتبه برتر را به دست آورده است. معاون سوادآموزی استان اصفهان با تأکید بر کیفیت‌بخشی نظارت و اجرای دقیق برون‌سپاری، گفت: با فعالیت خوب مدیران سوادآموزی امروزه کمتر بی‌سوادی در استان پیدا می‌شود.

بی‌سوادی سفید همراه با مدرک رنگارنگ چالش امروز کشور

در ادامه علی نیک‌خواه با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی خدمات ارزنده‌ای انجام داده است، اظهار کرد: برخی تصور دارند آمار بی‌سوادی در فریدون‌شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی بالا است اما با تلاش نهضت سوادآموزی شهرستان سال گذشته 150 نفر و امسال نیز 250 نفر باسواد شدند. رئیس آموزش‌وپرورش فریدون‌شهر گفت: امروزه بی‌سوادی سفید با مدرک رنگارنگ در کشور مشکلاتی را بیشتر از بی‌سوادی معمولی به همراه دارد. او افزود: آگاهی و دانایی برای زندگی اجتماعی لازم و ضروری است و مدرک‌گرایی در کشور باید برداشته شود، توسعه و ترقی کشور در تمام زمینه‌ها به سواد همراه با آگاهی و دانایی نیاز دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار