«سید علی نکویی زهرایی» فعال سیاسی با سابقه اصفهان درگذشت

سیدعلی نکویی زهرایی فعال سیاسی باسابقه و استاندار اسبق قزوین ، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه بامداد دوشنبه در بیمارستان میلاد اصفهان درگذشت.

«سید علی نکویی زهرایی» فعال سیاسی با سابقه اصفهان درگذشت

نکویی زهرایی از فعالان سیاسی دوران پیش از انقلاب بود که مسوولیت اجرایی در دولت‌های اصلاحات و سازندگی داشت.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اردیبهشت ۱۳۱۹ در محله بیدآباد مسجد سید اصفهان دریک خانواده مذهبی به دنیا آمد.
وی فعالیت‌هایی در مبارزه با رژیم گذشته و اقدامات سیاسی و فرهنگی داشت و از ابتدای سال ۵۸ از وزارت کشور مأمور و به عنوان اولین فرماندار انقلابی نجف آباد منصوب شد.
حدود سه سال فرمانداری نجف آباد، ۲ سال مشاور استاندار و رییس بنیاد امور مهاجران جنگ تحمیلی و سپس مدتی فرماندار اصفهان و پس از آن نیز مسوولیت استانداری باختران (کرمانشاه) از جمله سوابق اجرایی اوست ؛ نزدیک به ۶ سال در کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن حضور داشت.
نکویی بعد از استانداری کرمانشاه به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری منصوب شد و پس از سه سال خدمت در این استان درخواست بازنشستگی داد و در اصفهان مسوولیت راه اندازی و مدیریت مؤسسه حفظ و تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و نگارستان را بر عهده گرفت.
نکویی پس از خرداد ۷۶ و انتخاب ریاست جمهوری وقت مجدد دعوت به کار شد و مسوولیت استانداری قزوین را عهده دار شد و سپس به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی تا پایان شهریور ۸۴ به فعالیت خود ادامه داد و با بیش از ۴۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و وزارت کشور بازنشسته شد.
این فعال سیاسی پیشکسوت پس از یک دوره بیماری سرطان امروز درگذشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار