روحانی: مردم مراعات نکنند درگیر موج جدید کرونا در بهمن و اسفند می‌شویم

رئیس‌جمهور گفت: اگر همه مردم همچنان با پایداری مراقبت نکنند احتمال دارد موج دیگری از کرونا در بهمن و اسفند داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: برخی کشورها فکر می‌کردند با کارهای پلیسی در مدت کوتاهی می‌توانند کرونا را مهار کنند. کشورهایی که مردم‌شان بیشتر همراهی کردند و رهبران کشورها توجه ویژه‌ای به این بیماری داشتند، موفق‌تر بودند.
روحانی افزود: در ایران موفقیت خوبی را در موج اول و دوم و سوم داشتیم و همه ارگان‌ها نیز در این زمینه فعال شدند و توانستیم موج سوم را در زمان کوتاهی مهار کنیم. ما امروز به جز ۴ شهرستان، کل کشور زرد و و در برخی موارد نارنجی است.
وی ادامه داد: در ای موفقیت نقش رهبری را باید مدنظر داشت. رهبر انقلاب از آغاز هم به پروتکل‌ها تاکید و هم شرعا و قانونا رعایت آنها را تکلیف کردند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسیدن به روند کاهشی بیماری بسیار سخت، پرهزینه و نفس‌گیر است، گفت: زمانی که این شرایط مناسب بخواهد بهم بریزد، در یک زمان کوتاهی به شرایط بدتر برمی‌گردیم که جبرانش سخت است. اگر همه مردم همچنان با پایداری مراقبت نکنند احتمال دارد موج دیگری در بهمن و اسفند داشته باشیم. این را بدانیم هزینه کرونا در اواخر بهمن و اسفند بسیار سنگین است زیرا کاسبی عده‌ای از کسب و کارها در بهمن و اسفند بیشتر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار