نوسانات نرخ ارز در قیمت مسکن تأثیر مستقیم داشت/ تعیین تکلیف ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دوسال گذشته شاهد جنگ اقتصادی بودیم و تغییرات نرخ ارز روی قیمت زمین و مسکن تاثیر داشته است.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز پارلمان در پاسخ به سئوال رحمت‌الله نوروزی درباره علت کمبود تولید مسکن در کشور اظهار کرد: ما در دو سال گذشته شاهد التهاب‌های زیادی در زمینه نرخ ارز و جنگ اقتصادی علیه کشورمان بودیم که این مسئله اثر خود را بر بخش‌های مختلف اقتصادی و مسکن ایجاد کرد.

وی افزود: بنده در زمان رأی اعتماد تعهد دادم که مسکن مهر تکمیل و از سوی دیگر طرح اقدام ملی مسکن با هدف تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به سرانجام برسد.

اسلامی تأکید کرد: تغییرات نرخ ارز روی همه کالا‌ها و خدمات به ویژه زمین و مسکن تأثیر داشته است، اما ما برای رسیدن به تولید و عرضه پایدار مسکن سیاست‌های پایداری را اجرا کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به جز تعداد کمی از واحد‌های مسکونی که مشکل حقوقی دارند اغلب واحد‌های مسکن مهر تحویل داده شده و ما به دنبال تکمیل واحد‌های ناتمام هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفت در سراسر کشور اقدامات بسیار خوبی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن انجام شده و شاهد وضعیت پایداری هستیم.

اسلامی افزود: یکی از اقدامات قابل توجهی که انجام شد این بود که متقاضیان واقعی و واجد شرایط مسکن شناسایی شدند که بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر هستند و ما توانستیم با فعال سازی سیستم‌های الکترونیکی این مسئله را در دوران کرونا مدیریت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمین‌هایی که در اختیار برخی دستگاه‌ها قرار داشت تخصیص داده شده و تفاهم نامه‌هایی انعقاد شد و مطمئن هستیم با حمایت مجلس شورای اسلامی می‌توانیم گام‌های مهم‌تری در عرصه مسکن برداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار