توضیحات نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص پرونده "نیشکر هفت‌تپه" ج

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده نیشکر هفت‌تپه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و با همکاری که بین کمسیون اصل ۹۰، دیوان محاسبات و قوه قضاییه شکل گرفته این پرونده تعیین و تکلیف خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی اظهار داشت: پرونده نیکشر هفت‌تپه با این‌که وارد کمسیون اصل 90 شده است اما هنوز به نتیجه نهایی رسیده است. یک همکاری بین کمسیون اصل 90، دیوان محاسبات و قوه قضاییه شکل گرفته و بنا این است با همکاری سه نهاد مذکور پرونده نیشکر هفت‌تپه تعیین و تکلیف شود.
وی در ارتباط با سوال از وزرا در صحن علنی مجلس گفت: این امر در دو مورد تا حال حاضر محقق شده است. وزیر جهادکشاورزی و وزیر نفت آمده و پاسخ داده‌اند که پاسخ‌ وزیر نفت قانع کننده نبود و از مجلس کارت زرد گرفت.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که لیست سوال‌ها از وزرا موجود است و در کمیسیون‌‌های مجلس در حال بررسی است عنوان کرد: وزرا در کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند و به سوال‌ها جواب می‌دهند و اگر نمایندگان از پاسخ وزرا قانع نشدند، سوال‌ها به صحن علنی مجلس ارجاع داده می‌شوند و این موضوع در حال انجام است.
وی در خصوص بالا رفتن قیمت انواع نهاده‌های کشاورزی و سختی دسترسی به بذر گندم و جو و تصمیم‌گیری در این ارتباط در مجلس بیان کرد: ارتباطاتی با برخی معاونان وزرا وجود داشته است و هفته آینده که مجلس مجددا آغاز به کار می‌کند به‌خصوص پیگیر این موضوع خواهم بود. چراکه اعتراض مردم نسبت به قیمت بالا و کمبود "کود" و "بذر" همواره وجود دارد و مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است که این امر در نهایت سبب شده مراجعه بسیاری در راستای حل مشکل از سطح روستا‌ها و شهر‌ها به بنده انجام گیرد. با این حال امیدوارم با پیگیری در مجلس به نتیجه مطلوب در این راستا دست یابیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار