روحانی: مناطق آزاد از مناطق وارد کننده به مناطق جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل شود

رئیس‌جمهور گفت: از آغاز دولت در نخستین جلسه با مدیران مناطق آزاد تاکیدمان این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده به مناطق صادرکننده و جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز پنج شنبه در بهره برداری از طرح‌های ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بسیار خوشحالم که در 23 جلسه در طول سال 99 شاهد افتتاح طرح‌های مهم در سراسر کشور هستیم. امروز نوبت افتتاح طرح‌های مهم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان بود.
وی افزود: مناطق آزاد برای ما اهمیت ویژه هم از لحاظ خدماتی، گردشگری، تجارت و صنایع دارد، در افتتاح‌های اخیر در زمینه گلخانه و کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان شاهد یک مرکز نوآوری در کیش بودیم. مناطق آزاد و ویژه ما در سراسر کشور چهره دیگری به خود گرفته است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از آغاز دولت در نخستین جلسه با مدیران مناطق آزاد تاکیدمان این بود که مناطق آزاد از مناطق وارد کننده به مناطق صادرکننده و جذب گردشگر داخلی و خارجی تبدیل شود، اظهار داشت: این مناطق در شرایط تحریم اقتصادی می‌توانند نقش بسیار خوبی را برای حل مشکلات در زمینه بانکداری بیمه انباردایی ایفا کنند. امروز شاهد بودیم در قشم یک منطقه مهم صادرات فراورده نفتی افتتاح شد که کشتی‌ها در این منطقه برای این که سوخت خود را بگیرند پهلوگیری کنند و برای صادرات فراوری نفتی است بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: در این مناطق آزاد، گلخانه‌های مهمی را در دست افتتاح داریم امروز یک گلخانه 80 هکتاری را در منطقه آزاد ارس شاهد بودیم با سیستم هیدروپونیک افتتاح شد که یکی از بزرگترین طرح گلخانه ای در منطقه خاورمیانه است این طرح می‌تواند اشتغال خود صادرات نقش داشته باشد این گلخانه اکثر محصولاتش صادراتی خواهد بود و به گونه‌ای است که می‌تواند در طول سال برای مصرف داخلی و صادرات محصول داشته باشد
رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ مناطق آزاد ما تحرک جدیدی به خود گرفته است، در گذشته از مناطق آزاد صرفا به عنوان گردش محور دیده می شود ولی امروز این همه کارخانه هایی که افتتاح می شود مراکز تولیدکننده هست می تواند تولیدش به خارج و داخل صادر شود.در مناطق آزاد و ویژه از سال 92 تا 98 یعنی در طول شش سال، 134 میلیارد دلار صادرات انجام شده که شامل صادرات خارجی و داخلی بوده است. البته صادرات داخلی مجموعا زیاد نیست حدود سی و چند میلیارد است. مناطق آزاد با شرایطی که دارند که از برخی مقررات معاف هستند، مناطق بسیار ارزشمندی برای سرمایه گذاران به شمار می‌روند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار