هیلاری کلینتون سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی را محکوم کرد

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا با محکوم کردن سخنرانی روز سه‌شنبه رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را «تاریک و خطرناک» توصیف کرد.

«هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا با محکوم کردن سخنرانی روز سه‌شنبه رئیس‌جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آن را «تاریک و خطرناک» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، کلینتون در انتقاد از سخنرانی دونالد ترامپ در میان رهبران جهان گفت: فکر می‌کنم که لحن این سخنان بسیار تاریک و خطرناک بود و پیامی نبود که رهبر قدرتمندترین کشور جهان باید ارسال کند. کلینتون که به بخشی از سخنان ترامپ درتهدید کره شمالی به «نابودی کامل» اشاره داشت، افزود: رویکرد نخست در بحرانی همچون آنچه در خصوص کره شمالی بروز کرده است، باید دیپلماسی باشد. نامزد سابق دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اظهار داشت: ای‌کاش سخنرانی ترامپ دیپلماتیک تر بود. ما چنین سخنانی را برای متحدانمان، منطقه و حتی کشور، خطرناک ارزیابی می‌کنیم. ترامپ در این سخنرانی درباره رهبر کره شمالی گفت: این مرد موشکی راه خودکشی و نابودی را برای خود و کشورش انتخاب کرده و تنها آینده قابل‌قبول برای کره شمالی خلع تسلیحات هسته‌ای و موشکی این کشور است. کلینتون که به‌تازگی کتابی را تحت عنوان «چه اتفاقی افتاد» منتشر کرد که در آن اتفاقات انتخابات سال 2016 تشریح شده است، گفت از ترامپ انتظار داشته به‌جای این‌که «کیم جونگ اون» را «مرد موشکی» توصیف کند از همه کشورها بخواهد در جلوگیری از تهدید کره شمالی همکاری کنند. وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت که ترامپ باید به‌صراحت می‌گفت هیچ حمله به آمریکا یا کشورهای دوست را تحمل نخواهد کرد. کلینتون گفت ترامپ باید با استفاده از دیپلماسی و تعهد به تلاش برای جلوگیری از جنگ کشور را اداره کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار