انتقال آب زاینده‌رود به شهرهای دیگر اجحاف در حق مردم اصفهان است

انتقال آب زاینده‌رود به «بِن» و «بروجن» توسط پیمانکار بدون انجام فرآیند قانونی، ارزیابی و مطالعات زیست‌محیطی بوده و بر خلاف قانون در حال اجراست.

انتقال آب زاینده‌رود به «بِن» و «بروجن» توسط پیمانکار بدون انجام فرآیند قانونی، ارزیابی و مطالعات زیست‌محیطی بوده و بر خلاف قانون در حال اجراست.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو بافارس اظهار کرد: پروژه انتقال آب زاینده‌رود به «بِن» و «بروجن» توسط پیمانکار بدون انجام فرآیند قانونی، ارزیابی و مطالعات زیست‌محیطی بوده و بر خلاف قانون در حال اجراست.

وی افزود: از دادستان چادگان، رئیس دادگستری استان و استاندار اصفهان انتظار می‌رود از اجرای این پروژه آبرسانی که اجحاف در حق مردم اصفهان است و بدون انجام مراحل قانونی است، جلوگیری و ممانعت شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این پروژه تأمین آب مورد نیاز مردم اصفهان در آینده را دچار اختلال می‌کند چراکه این پروژه در مقطعی در حال اجراست که تأمین آب شرب در استان اصفهان دچار معضل و بحران شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که 16 سال از کلنگ‌زنی پروژه بهشت‌آباد می‌گذرد و هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نشده و همچنین تونل سوم کوهرنگ از 10 سال پیش قرار بوده برای تأمین آب مردم استان اصفهان اجرایی شود که عمده‌ترین این جمعیت از مهاجران استان چهارمحال بختیاری را تشکیل می‌دهد اما هیچ گونه اقدامی برای اجرای آن انجام نشده است، نباید آب مردم استان اصفهان بدون رعایت موازین قانونی به چهار محال بختیاری انتقال داده شود.

حاجی‌دلیگانی بیان داشت: وزارت نیرو به تعهدات خودش که در دهه 60 و 70 که از فروش آب پول گرفته است عمل نکرده و آب را تأمین نمی‌کند، در حالی که این حق آبه مردم اصفهان حق مسلم مردم است، چرا اجازه تخصیص جدید آب می‌دهد و توقعات بیجا ایجاد می‌کند؟ آورده رودخانه زاینده‌رود در تومار شیخ بهایی مشخص است و حق‌آبه‌هایی بعدی نیز مشخص است چرا با توسل به زور در مقابل کار انجام نشده کشور را قرار می‌دهند؟

وی تأکید کرد: از دلسوزان استان انتظار دارم در مقابل این موضوع مهم واکنش نشان دهند و نگذارند حق مردم اصفهان تضعیف شود، استاندار اصفهان به عنوان نماینده عالی دولت در استان و دادستان چادگان باید از حق‌آبه مسلم مردم استان اصفهان حمایت کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه تمام وسایل و تجهیزات در محل اجرای پروژه انتقال آب را مستقر کرده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ملی نیست و حتی اگر ملی هم باشد باید با طی فرایند مراحل قانونی اجرا شود.

وی یادآور شد: از وزارت نیرو انتظار داریم در جلوگیری از اجرای این پروژه آبرسانی که حق مسلم مردم اصفهان است اقدام لازم را انجام دهد.

حاجی‌دلیگانی در پایان تصریح کرد: برخی مدیران استان چهارمحال بختیاری مشوق ایجاد واگذاری آب هستند، برخی در استان چهارمحال بختیاری برخلاف میل خود زمین با آب زاینده‌رود به فروش می‌رسانند باید مشخص شود که این افراد با حمایت و هدایت چه کسانی این اقدام غیر قانونی را انجام می‌دهند؛ همچنین برخی مدیران این استان اعتقاد دارند که آب در این استان باید مصرف و تبخیر شود تا به استان پایین دست نرسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار