والدین کودکی پنج‌ساله از اپل به دادگاه شکایت کردند

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی، روزی است که زندگی جیمز و بتانی مادیست که دختر پنج‌ساله خود را در یک تصادف وحشتناک اتومبیل از دست دادند، برای همیشه تغییر کرد

والدین کودکی پنج‌ساله از اپل به دادگاه شکایت کردند

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی، روزی است که زندگی جیمز و بتانی مادیست که دختر پنج‌ساله خود را در یک تصادف وحشتناک اتومبیل از دست دادند، برای همیشه تغییر کرد. این خانواده در آن روز در اتومبیل خود نشسته بودند و با نزدیک شدن به ترافیک سنگین از سرعت حرکت خود کاستند؛ اما در همین زمان راننده 20 ساله‌ای که نام او منتشرنشده است، با سرعت 105 کیلومتر بر ساعت با اتومبیل خانواده مادیست برخورد می‌کند. چرا این راننده جوان نیز با نزدیک شدن به ترافیک از سرعت خود نکاسته بود؟ گفته می‌شود در زمان تصادف این راننده 20 ساله مشغول چت ویدئویی از طریق اپلیکیشن فیس تایم بر روی آیفون 6 خود بوده است. هنگامی‌که پلیس به صحنه تصادف می‌رسد متوجه می‌شود که ویدیو چت فیس تایم هنوز ادامه دارد و اپلیکیشن همچنان باز و فعال است.

خانواده مادیست در ارائه شکایت خود در خصوص این تصادف، کمپانی اپل را نیز به‌عنوان یکی از خاطیان نام‌برده و از اپل نیز شکایت کرده‌اند. این غول دنیای فناوری در این شکایت به دلیل عدم در نظر گرفتن قفلی برای این اپلیکیشن که استفاده از آن در هنگام رانندگی را محدود کند مورد اتهام قرارگرفته است. اپل پیش‌تر چنین پتنتی را به ثبت رسانده بود ولی عدم استفاده از آن در فیس تایم، باعث شده که اپل به سهل‌انگاری متهم شود. درنتیجه، رفتار سهل‌انگارانه راننده به‌طور مستقیم با عدم اجرای ویژگی قفل به ثبت رسیده اپل در اپلیکیشن فیس تایم ارتباط داده‌شده است.

شاکیان در این پرونده درخواست افزوده شدن قفل اپلیکیشن به مدل‌های فعلی و آینده آیفون را مطرح نکرده‌اند. در مقابل، خانواده مادیست تقاضای پرداخت غرامت، کلیه هزینه‌های پزشکی و هرگونه ضرر و زیان دیگری که دادگاه تعیین کند توسط اپل را به دادگاه ارائه داده‌اند. لازم به ذکر است در ایالت تگزاس هیچ قانونی استفاده از موبایل را در حین رانندگی توسط افراد بالای 18 سال منع نمی‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار