کاپیتان تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن زیر تیغ جراحی رفت

کاپیتان تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن اصفهان، امروز در بیمارستان تخصصی خانواده تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت. دکتر مهران رادی، جراح زانو و پزشک معالج نرگس اعرابی درباره علت مصدومیت و روند درمانی این بانوی ورزشکار به پرسش های خبرنگار ما پاسخ داد.

کاپیتان تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن  زیر تیغ جراحی رفت
اصفهان امروز-سلطانی-عباسپور: کاپیتان تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن اصفهان، امروز در بیمارستان تخصصی خانواده تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت. دکتر مهران رادی، جراح زانو و پزشک معالج نرگس اعرابی درباره علت مصدومیت و روند درمانی این بانوی ورزشکار به پرسش های خبرنگار ما پاسخ داد.

فیلم مصاحبه اصفهان امروز با دکتر رادی پیش از عمل جراحی را ببینید


نرگس اعرابی در یکی از تمرینات براثر برخورد با بازیکن دفاعی دچار آسیب زانو از نوع پارگی رباط صلیبی شد. این بازیکن علت آسیب خود را توقف بدنسازی و تمرینات می‌داند چراکه بعد از فصل، تمرینات تعطیل‌شده و بازیکنان برای جلوگیری از افت بدنی تنها می‌توانند در سالن‌های آزاد تمرین کنند و این امر سبب عدم آمادگی بدنی بازیکنان می‌شود.
زمان برگشت کاپیتان بسکتبال به زمین
دکتر مهران رادی فوق تخصص جراحی زانو و پزشک معالج نرگس اعرابی در گفتگوی خبری وضعیت این بانوی ورزشکار را چنین شرح داد: این ورزشکار روز بعد از عمل جراحی زانو با عصا و زانوبند شروع به حرکت و راه رفتن کرد که البته یک ماه بعد این زانوبند و عصا کنار گذاشته می‌شود. همچنین وی از امروز فیزیوتراپی را آغاز کرده است. از ماه آینده هم پله روی و حرکات معمولی راه رفتن و حتی ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، استخر، دوچرخه‌سواری و تقویت عضلات چهار سر را می‌تواند انجام دهد و از ماه پنجم و ششم به زمین‌بازی بازمی‌گردد. این عمل جراحی حساس در بیمارستان تخصصی خانواده و در بخش ارتوپدی که اعمال فوق تخصصی مانند تعویض مفصل زانو، ترمیم و بازسازی لیگامان‌ها و شانه، اعمال سنگین ارتوپدی، جراحی‌های آرتروسکوپی و نیز آرتروپلاستی شانه و هیپ و جراحی‌های تومورهای استخوانی انجام می‌شود، صورت گرفت.
دکتر مهران رادی

اما در ادامه نرگس از خودش، بسکتبالش و مصدومیتی که اکنون دچار به آن شده است چنین می‌گوید:
چرا بسکتبال رو انتخاب کردی؟
اول راهنمایی بودم معلم ورزشمان مسابقات بسکتبال را به مدرسه آورد. به شوق مسابقه وارد تیم شدم و از همانجا به‌شدت به بسکتبال علاقه‌مند شدم.
در کدام تیم‌ها و در چه پست‌هایی بازی کردی؟
از سال ۸۶ وارد تیم ذوب‌آهن شدم و تا امسال برای ذوب‌آهن توپ زدم. پست اصلی من (۳)small forward یا همان فوروارد است. پست دوم shooting guard و در پست ۴ هم توپ می‌زنم. البته هرازگاهی بر حساب نیاز تیم تا فصل قبل که کاپیتان تیم بودم برای ذوب‌آهن بازی کردم.
سابقه حضور در تیم ملی هم داشتی؟
متأسفانه هیچ سالی به تیم‌ملی دعوت نشدم و هرسال تعداد خاصی به ملی دعوت می‌شوند بدون اینکه در این روند انتخابی تغییری ایجاد شود. اکثر دعوت‌شدگان از تهران‌ هستند و این اصلاً خوشایند نیست و باعث بی‌انگیزه شدن بقیه بانوان بسکتبالیست نه‌تنها در اصفهان بلکه در تمام استان‌های دیگر شده است. من هم مانند همه بازیکنان بسکتبال خوشحال می‌شوم به تیم ملی دعوت شوم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.
علت مصدومیتت چیست و در چه شرایطی برایت اتفاق افتاد؟
من در یک تمرین براثر برخورد با بازیکن دفاعی دچار آسیب زانو شدم که پزشک معالجم دکتر رادی جراح زانو تشخیص پارگی رباط صلیبی را داد و بهترین راه برای بازگشت مجدد من به میدان بازی را انجام عمل جراحی دانست.
فصل گذشته لیگ بسکتبال بانوان را چطور ارزیابی کرده و شرایط تیم‌ها چطور دیدی؟
فصل قبل سطح لیگ خیلی خوب بود و رقابت‌ها نزدیک و تیم‌ها در تلاش جذب بازیکن و کسب مقام بودند. اکثر تیم‌ها بازیکن خارجی داشتند ولی متأسفانه تیم‌ما بازیکنان خیلی خوبش را به‌راحتی از دست داد و این امر باعث ایجاد ضعف در تیم شد و ما تونستیم نهایتا به‌عنوان ششمی دست پیدا کنیم. متأسفانه بعضی از تیم‌ها توان‌ مالیه خوبی ندارند.
به نظر تو بسکتبال بانوان اصفهان چه جایگاهی در کشور دارد؟
اصفهان یکی از قطب‌های خوب بسکتبال بود ولی متأسفانه در این چند سال اخیر به بسکتبال بانوان توجه زیادی نشده و تنها تیم لیگی اصفهان در سطح کشور تیم سوپر لیگ ذوب‌آهن هست و خیلی از بازیکنان خوب از بسکتبال بیرون ماندند. امیدوارم که وضعیت رو به بهبود رود؛ زیرا اصفهان می‌تواند تیم‌های خوب با بازیکنان عالی در سطح سوپرلیگ کشور داشته باشد. همچنین امیدوارم مسئولین راه‌حلی برای ورود اسپانسرها به بسکتبال پیدا کنند تا تیم‌های بیشتری برای لیگ داشته باشیم.
به نظر تو چه تفاوتی میان وضعیت بدنسازی و مصدومیت‌های بانوان و آقایان وجود دارد؟
در ایران به‌طور کل به ورزش آقایان توجه بیشتری می‌شود و این کاملاً مشخص است. در پاسخ به بخشی از سؤال شما باید بگویم قطعاً آسیب بانوان بیشتراست و حتی بعد از آسیب خیلی اتفاق افتاده که بازیکن ورزش را کاملا کنار گذاشته مگر اینکه خود ورزشکار به دنبال درمان خود باشد و دوباره به میدان برگردد. درمجموع به بازیکنان آسیب‌دیده توجه زیادی نمی‌شود.
نظرت در مورد موافقت حضور بانوان محجبه بسکتبال کشور در میدان‌های بین‌المللی چیست؟ این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنی؟
این یکی از بهترین اتفاقاتی است که برای بسکتبال بانوان ایران‌ می‌توانست رخ دهد و انگیزه‌ای باشد برای تیم‌ها و بازیکنان و بالا رفتن هر چه بیشتر سطح بازی‌ها و سطح لیگ کشور و امیدوارم من هم بتوانم با امید به خدا و کمک پزشک معالجم خودم را به این فصل که شاید یا قطعاً متفاوت با لیگ‌های گذشته هست برسانم. همچنین از باشگاه ذوب‌آهن براي اينكه اين چند سال از بسکتبال بانوان اصفهان حمايت كرد تشکر می‌کنم و اميدوارم امسال هم با بودجه مناسب بازهم به داشتن تيم در سوپر ليگ ادامه دهند تا بتوانيم باقدرت در سالي كه براي بسكتبال بانوان ايران بسیار مهم است در ليگ مقامي مناسبی به دست آوریم. از رسانه شما هم به خاطر اینکه پیگیر اخبار ورزش بانوان هستید ممنونم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار