خانه تاریخی هوانس در محله جلفای اصفهان

​خانه تاریخی هوانس در محله جلفای اصفهان قرار دارد که در سال 95 افتتاح شده است.​

خانه تاریخی هووانس 460 متر مربع است. زمان ساخت خانه تاریخی هووانس به دوران قاجار باز می‌گردد و نامش را از کلیسای مجاور خود به ارث برده است. شواهد موجود نشان می‌دهد که این خانه متعلق به ماردیروس داویدیان از اهالی جلفای اصفهان و رئیس ستاد قزاق خانه دولت ایران در عهد ناصری بوده است.
این خانه در دو بخش غربی و شرقی ساخته‌شده است که قسمت غربی کمی قدیمی تربوده و قسمت شرقی به آن الحاق شده است. بخش غربی شامل هشتی، مطبخ و دو اطاق بوده و با توسعه آن دو اطاق دیگر یعنی سرداب و صندوقخانه به بخش شرقی اضافه‌شده است.
بخش غربی که درگذر زمان تخریب‌شده بود بامهارت و زبردستی متخصصان امر احیا شد و بخش‌هایی از قسمت شرقی نیز مرمت شد. شیوهای مرمتی و انتخاب وسایل روشنایی، آیینه‌ها، گچ‌بری‌ها، سنگ‌فرش حیاط کاملاً بر اساس معماری و مصالح قدیمی است و حتی میز و صندلی سفره‌خانه را نیز بر مبنای همان عصر و از چوب لهستانی تهیه‌شده است. یکی از ویژگی‌های خاص این مجموعه را می‌توان انتخاب وسایل و دکوراسیون دانست.

رستوران این بنا ظرفیت پذیرش 70 نفر را دارد. در این رستوران می‌توانید غذاهای سنتی اصفهان همچون انواع کباب، انواع دلمه، کشک‌بادمجان و دلمه و همچنین غذاهای دریایی را تجربه کنید.

خانه هوانس یا رستوران ترنج اصفهان

رستوران ترنج اصفهان
در دو طرف حیاط، ۲ اتاق وجود دارد که به رستوران اختصاص پیدا کرده است. در هنگام ورود، مدیر سالن به استقبال شما می‌­آید و در انتخاب محل نشستن به شما کمک می­‌کند. انتخاب ما در کنار پنجره­های مشرف به حیاط بود زیرا بازی نور در شیشه­‌های رنگی و خودنمایی گلدان­‌های شمعدانی حس وصف نشدنی را به­ همراه داشت. چیدمان و فضای داخلی رستوران بی­‌نظیر است.


در واقع دلیل اصلی آن را می‌توان انتخاب نوع نقاشی‌­ها و آیینه کاری­ها و البته دکوراسیون متناسب با فضا بیان کرد.

کافی‌­شاپ خانه هوانس

قسمت شاه نشین در طبقه بالا خانه واقع شده و به کافی­‌شاپ اختصاص داشت. منو شامل انواع نوشیدنی­‌های سرد و گرم، انواع شیک‌­ها و میان وعده است.

کافی شاپ رستوران ترنج اصفهان

شربتخانه خانه هوانس

فضای سرداب به شربتخانه تبدیل شده بود. برای طراحی دکوراسیون داخلی آن از ظرف­‌های شیشه‌­ای استفاده شده که داخل هر کدام یک نوعی از گیاهان دارویی وجود داشت. منو دارای تنوع زیادی بود و انواع چای، دمنوش و همچنین شربت­ها در آن به چشم می‌خوردند. به نظرم جذاب­‌ترین سفارش در شربتخانه، قهوه قاجاری همراه با کیک باقلوا باشد یا حتی سفارش یک شربت نسترن.

عکاسخانه خانه هوانس

برای ثبت یک خاطره فراموش نشدنی شما می‌توانید با پرداخت هزینه و پوشیدن لباس دوران قاجار، عکسی زیبا را به یادگار داشته باشید. لباس را پوشیده و در هر قسمت از این خانه تاریخی که تمایل داشته باشید، عکاس مجموعه از شما عکاسی می‌کند. اگر هم تمایل به پرداخت هزینه ندارید، می­‌توانید با حضور در این خانه به عکاسی بپردازید. برای این کار نیازی به سفارش دادن و یا پرداخت هزینه نیست. نکته‌­ای بسیار مهم که به شناخته شدن این خانه کمک بسیار زیادی کرده است.

شربتخانه رستوران ترنج اصفهان

آدرس رستوران ترنج: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)
ساعات کار: ۱۱ صبح الی ۱۱ شب
تلفن: ۳۶۲۹۳۷۸۸-۰۳۱

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار