نیکزاد:حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی‌شود

نائب رئیس مجلس می‌گوید حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی شود و ۴ هزار میلیارد تومان برای تامین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 4 آذر) در جمع خبرنگاران درباره قانون تامین قیر رایگان، گفت: نمایندگان در راستای اجرای عدالت اجتماعی طرحی با هدف توزیع قیر رایگان تدوین و تصویب کردند که در حال حاضر این طرح به قانون تبدیل شده و رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده است.
وی افزود: طرح الحاق یک بند به تبصره 1 قانون بودجه سال 99 با تلاش نمایندگان به قانون تبدیل شد که براساس آن یک میلیون تن قیر تا سقف 4 هزار میلیارد تومان- و در صورتی که با این اعتبار تهیه یک میلیون تن محقق نشد، این اعتبار تا سقف 5 هزار میلیارد تومان افزایش یابد- از سرجمع اعتبارات برای اهداف مورد نظر تخصیص داده می‌شود.
نماینده اردبیل در مجلس اضافه کرد: 50 درصد اعتبارات مذکور در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های روستایی، راه‌های فرعی، بازآفرینی شهری در محلات تاریخی و سایت های مسکن مهر قرار می گیرد.
نایب رئیس مجلس عنوان کرد: از اعتبارات مذکور 21 درصد در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت روستاها، 10 درصد در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای آسفالت شهرهای کمتر از 50 هزار نفر، 5 درصد در اختیار سازمان نوسازی مدارس برای آسفالت محوطه مدارس، 4 درصد در اختیار سازمان منابع طبیعی جهت مبارزه با ریزگردها و 3 درصد در اختیار بسیج سازندگی برای آسفالت حیاط پایگاه های بسیج و پاسگاه های ناجا قرار می گیرند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه به منظور همراهی و قول تخصیص 100 درصدی این اعتبارات، ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها، نوسازی مدارس، سازمان منابع طبیعی و بسیج سازندگی، برش استانی این طرح را ارائه می دهند تا از اعتبار مذکور، دستگاه های اجرایی قیر مورد نیاز را خریداری کند.
نیکزاد با اشاره به انتشار اخبار ی در مطبوعات درباره دغدغه های مطرح شده در حوزه تامین قیر رایگان، تصریح کرد: حواله قیر رایگان به هیچ فردی داده نمی شود، ما دنبال رانت و فساد نیستیم و 4 هزار میلیارد تومان - در صورتی که این رقم کفاف نداد این رقم به 5 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد- برای تامین یک میلیون تن قیر رایگان میان دستگاه های مذکور توزیع می شود.
وی تصریح کرد: مدیران استانی باید با اعتبارات تخصیص داده شده قیر را تامین کرده و در پروژه های مربوط به عدالت اجتماعی در حوزه آسفالت کردن راه های روستایی، راه های عشایری، حیاط مدارس، حیاط پایگاه های بسیج و پاسگاه های انتظامی و حل مشکل ریزگردها هزینه کنند.
نایب رئیس مجلس با بیان اینکه حواله قیر داده نمی شود، گفت: وزارت نفت با اخذ هزینه، قیر در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهد و این کار با توجه به فصل کاری تا تیرماه 1400 انجام می گیرد.
وی تصویب طرح قیر رایگان را اقدام شایسته مجلس یازدهم توصیف کرد و ادامه داد: از اعتبارات این محل نمی توان حقوق پرداخت کرد یا در محلی جز موارد ذکر شده، هزینه کرد و فقط دستگاه های اجرایی باید قیر خریداری کرده و در محل های تعیین شده مصرف کنند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، یادآور شد: از آنجایی که اصحاب فرهنگ و رسانه با توجه به شیوع کرونا در زندگی روزانه خود با مشکل مواجه شده و متولی ندارند، در جلسه‌ای با مسئولان سازمان برنامه و بودجه، حوزه هنری و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قول مساعد برای تامین بودجه مورد نظر این افراد داده شد.
نیکزاد اضافه کرد: از آنجا که در این روزها مراسم ختم، روضه ها و... تعطیل است، قاطبه اصحاب فرهنگ و هنر و روحانیت حقوقی دریافت نمی کنند، بنابراین باید به فریاد آنها رسید و با تامین بودجه نیاز روزانه آنها را رفع کرد.
نایب رئیس مجلس یازدهم تصریح کرد: ما به برنامه محوری برای تخصیص بودجه معتقدیم، اما در حال حاضر که اصحاب فرهنگ، هنر و روحانیت تحت فشار هستند باید با تخصیص بودجه از آنها حمایت کرده و به فریاد آنها برسیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار